La Familia Dorcea” este oficial întreprindere socială.

De ce am ales această opțiune?
Pentru era condiție de contractare a grantului. Și vreau să menționez că îmi era tare teamă de acest demers, întrucât era un drum total necunoscut. Nici în calitate de reprezentant al administratorului de grant nu mai fusesem în situația de a coordona sau implementa un proiect care să presupună obținerea atestatului de întreprindere socială de către firmele înființate.

Primul pas a fost să întocmesc actul constitutiv cu ajutorul unui avocat foarte priceput. (În cadrul proiectului nu s-a acordat asistență juridică și am ales un colaborator pe cont propriu.) Aceasta deoarece Legea economiei sociale are prevederi foarte clare și stricte și am vrut să fiu sigură că sunt îndeplinite toate condițiile.

Al doilea pas a fost să mă prezint la AJOFM Argeș pentru a depune dosarul. Am mers mai întâi sediul din Câmpulung, cu speranța că voi rezolva acolo, ca să nu mai fac un drum până la Pitești.

Recunosc că am fost influențată de-a lungul timpului de opinia / percepția / experiențele negative ale cunoscuților în relația cu funcționarii publici din diverse autorități locale sau județene. Și aveam impresia că și eu voi fi nevoită să trec printr-o experiență neplăcută. Simțeam că doar așa va trebui să obțin atestatul, doar printr-o experiență negativă de interacționare cu personalul AJOFM.

Experiența mea, însă, a fost plăcută și a început la AJOFM Câmpulung. Domnul cu care am vorbit mi-a explicat cu amabilitate că doar la Pitești pot depune dosarul, mi-a dat numărul de telefon de la secretariat (deși putea să îmi spună că îl găsesc pe site), mi-a spus că doamna secretară care se ocupă cu primirea dosarelor este în concediu în săptămâna aceea și m-a asigurat că mi se va spune la telefon tot ce trebuie să pregătesc pentru dosar.

Mărturisesc că nu am avut încredere.
Dar când am sunat (după perioada de concediu indicată), s-au adeverit spusele de mai sus. Doamna secretară mi-a spus în detalii ce documente să pregătesc, mi-a adresat câteva întrebări de clarificare, mi-a indicat programul de lucru.
Nu mică mi-a fost surprinderea că atunci când am ajuns, doamna de la recepție care m-a legitimat era o persoană zâmbitoare, amabilă, mi-a explicat la ce etaj să urc, ce birou să caut.
Iar doamna secretară mi-a indicat foarte clar cum să completez cererea, m-a întrebat dacă am un termen până la care am nevoie de eliberarea atestatului (dacă îmi trebuie mai devreme de 30 de zile) și m-a asigurat că mă va suna când este gata. Așa a și fost.

Iar când mi l-a eliberat, aceeași amabilitate și disponibilitate. La plecare, mi-a spus să o sun dacă am vreo nelămurire, dacă am nevoie de ajutor la raportul anual.

Tot ce am prezentat mai sus sunt fapte.
Profesionalism și amabilitate la nivel înalt.
Felicitări conducerii, felicitări personalului AJOFM Pitești!
Există clar speranță pentru comunicare eficientă între autoritățile statului și cetățeni, preocupare pentru colaborare și mă bucur pentru această experiență.